Այս ուրբաթ Իլոն Մասկը անհանգստացնող նամակ է ուղարկել աշխատակիցներին՝ կոչ անելով նրանց աշխատել SpaceX Raptor շարժիչների վրա ամբողջ հանգստյան օրերին: Նա աշխատանքային իրավիճակը որակել է «կրիտիկական»։ Նամակում, որի պատճենն ուղարկել է լրագրողներին իր աշխատակիցներից մեկը, Մասկը պնդում է, որ ընկերությունը «կկանգնի սնանկության իրական վտանգի առաջ», եթե արտադրությունը չարագացվի, և նրանք հաջորդ տարի չկարողանան կանոնավոր կերպով արձակել իրենց նոր Starship հրթիռը:
Raptor-ը նոր հզոր մեթանի շարժիչ է SpaceX-ից։ Raptor-ը կօգտագործվի շատ ավելի ծանր և մեծ բազմակի օգտագործման Starship տիեզերանավը արձակելու համար, որը Մասկը նախատեսում է ապագայում ուղարկել Մարս:
SpaceX-ը նաև փորձում է օգտագործել Starship-ը մարդկանց խորը տիեզերք տեղափոխելու համար, և ապրիլին ՆԱՍԱ-ից 2,9 միլիարդ դոլարի պայմանագիր է շահել տիեզերագնացներին լուսնի մակերես տեղափոխելու համար արդեն 2025 թվականին: SpaceX-ը դժվարությամբ է փորձարկել Starship-ի նախատիպերը ընկերության Տեխասի փորձարկման վայրում, թեև ընկերությունը դեռևս չի փորձել տիեզերանավը ուղեծիր դուրս բերել:
Մասկը վերջերս ասել է, որ հույս ունի առաջին ուղեծրային արձակումն իրականացնել այս հունվարին: Իսկ ընկերությունը տարեկան պատրաստվում էր ընդհանուր առմամբ իրականացնել մոտ մեկ տասնյակ գործարկում։ Սակայն Մասկի էլ.փոստի համաձայն՝ նրանք պետք է հաջորդ տարի առնվազն երկու շաբաթը մեկ Starship գործարկեն՝ ընկերությունը պահպանելու համար:
Գրառման մեջ Մասկն ասում է, որ այն բանից հետո, երբ հիմնական ղեկավարները լքեցին ընկերությունը, անձնակազմն ավելի ուշադիր ուսումնասիրեց Raptor-ի արտադրության խնդիրները և պարզեց, որ դրանք «շատ ավելի լուրջ են, քան հաղորդվում էր»:
Նոյեմբերին փոխնախագահներից երկուսը հեռացան SpaceX-ից, որոնցից մեկը մշակում էր Raptor շարժիչները։
«Ես պատրաստվում էի արձակուրդ գնալ այս շաբաթավերջին, առաջին անգամ երկար ժամանակ անց, բայց փոխարենը, ես ամբողջ գիշեր և ամբողջ շաբաթավերջին կլինեմ Raptor-ի գծում»:
Մասկը նաև հորդորեց աշխատակիցներին ամբողջությամբ նվիրվել գործին, եթե նրանք չունեն կրիտիկական ընտանեկան գործեր կամ չեն կարող ֆիզիկապես լինել Կալիֆոռնիայի կենտրոնակայանը:
Ի վերջո, Starship-ը նախատեսվում է օգտագործել մարդկանց խորը տիեզերք տեղափոխելու համար: Բայց Մասկը նաև ընդգծել է մեքենայի դերը Starlink արբանյակների արձակման գործում: Նրանք պատրաստվում են արձակել 12.000 արբանյակներ՝ ամբողջ աշխարհի օգտատերերին լայնաշերտ ինտերնետ հասանելիություն ապահովելու համար։ Մինչ այժմ SpaceX-ը արձակել է ընդամենը 1800 Starlink արբանյակ և սպասարկում է մոտ 140,000 օգտատերերի 20 երկրներում (ըստ այն շնորհանդեսի, որը ինքը՝ SpaceX-ը ներկայացրել է FCC-ին նոյեմբերի 10-ին):
SpaceX-ը արձակել է իր Starlink արբանյակների միայն առաջին տարբերակը, որը հայտնի է որպես Տարբերակ 1 կամ V1: Այս արբանյակները չունեն լազերներ, որոնք թույլ կտան նրանց հաղորդակցվել միմյանց հետ: SpaceX-ը հույս ունի հաջորդ տարի արձակել իր V2 արբանյակները, որոնք շատ ավելի մեծ են և ունեն լազերային հաղորդակցման հնարավորություններ։ Իր նամակում Մասկը պնդում է, որ Starship-ը միակ հրթիռն է, որը կարող է արձակել այս ավելի մեծ արբանյակները:
«Falcon»-ը չունի ոչ ծավալ, ոչ զանգված՝ V2 արբանյակների համար անհրաժեշտ ուղեծիր մտնելու համար»,- գրել է Մասկը:
Նամակում Մասկը նաև նշել է, որ SpaceX-ը կուժեղացնի իր հատուկ «տերմինալների» արտադրությունը, որոնք հաճախորդները պետք է գնեն Starlink V2 արբանյակներին միանալու համար։ Մասկն ասում է, որ տերմինալներն անօգուտ կլինեն, քանի դեռ նոր արբանյակները պատրաստ չեն «բավարարելու թողունակության պահանջարկը»:
Երբ երեկ երեկոյան նամակը հասանելի դարձավ լրագրողներին, Մասկը պատասխանեց՝ նշելով, որ սնանկացումը քիչ հավանական է, բայց չի կարելի բացառել, եթե լուրջ գլոբալ ռեցեսիա սկսվի:
Ի դեպ, սա առաջին դեպքը չէ, երբ Մասկը կոչ է անում իր աշխատակիցներին հավաքվել և արտաժամյա աշխատել, հակառակ դեպքում ընկերությունը կարող է սնանկանալ: 2018 թվականին Մասկը պնդում էր, որ Tesla-ն «կվթարվի մի քանի շաբաթվա ընթացքում» Model 3-ի արտադրության հետ կապված խնդիրների պատճառով։
Սիրարփի Աղաբաբյան
168.am