Մետավերս. Ինչպե՞ս և ինչո՞ւ այն կփոխի ինտերնետն ու կյանքը
Դիտումներ՝ *
11:50 2022-06-30

Համացանցը նոր թվային աշխարհներ ստեղծելու շեմին է: Մենք արդեն պատմել ենք մետավերսի գաղափարի մասին, իսկ ստորև կպարզենք, թե որոնք են մետաաշխարհները, ինչ խնդիրներ պետք է լուծեն մշակողները, և որոնք են թվային աշխարհների առավելություններն ու թերությունները:

Զուգահեռ թվային տիեզերք

Մետավերսը թվային աշխարհների ցանց է, որը միավորում է ֆիզիկական, ընդլայնված և վիրտուալ իրականությունները: Այն նաև կոչվում է «Ինտերնետի եռաչափ մոդել»՝ համակարգչային խաղի և սոցիալական ցանցի հիբրիդ։

Լուսանկարների փոխարեն՝ յուրաքանչյուր օգտատեր ունի 3D ավատար: Բրաուզերի հարթ էջերը փոխարինել են մեծ ինտերֆեյսներին: Մետավերսն օգտատերերին առաջարկում է կյանքի վիրտուալ տարբերակ: Սովորեք, գնացեք համերգների, ամուսնացեք, անշարժ գույք գնեք, աշխատեք և ծախսեք կրիպտոարժույթ:

Որքա՞ն արժե մետավերսը

Որպեսզի մոլորակի բնակիչների մեծամասնությունը լիովին ապրի թվային աշխարհում, անհրաժեշտ է անսահմանափակ ամպային պահեստավորում, տվյալների փոխանցման բարձր արագություններ և նորագույն գրաֆիկական շարժիչներ:

Մետավերսն էժան չէ: Օրինակ՝ Մարկ Ցուկերբերգը 10 միլիարդ դոլար է ներդրել 2021 թվականին իր թվային աշխարհի զարգացման համար։

Intel-ի ավագ փոխնախագահ Ռաջա Կոդուրին կարծում է, որ օգտատերերի տնային սարքերի հաշվողական հզորությունը պետք է ավելացվի 1000 անգամ՝ վայրկյանում կվադրիլիոն գործողություններ մշակելու համար: Առայժմ դա կարող են անել միայն սուպերհամակարգիչները:

Ժամանակակից ԱՀ-ների փոքր մետավերսալները ձգվում են, բայց դուք չեք կարող անել առանց վիրտուալ և ընդլայնված իրականության սաղավարտի: Ամբողջական ընկղմման համար ձեզ հարկավոր կլինի շոշափելի կոստյում, որը թույլ է տալիս զգալ հպում և նույնիսկ ջերմաստիճան:

Որտեղի՞ց է ծագել մետավերսների գաղափարը

«Մետավերս» տերմինի հեղինակն է գիտաֆանտաստիկ գրող Նիլ Սթիվենսոնը։ Նա օգտագործել է այն «Կիբերպանկ ավալանշ» վեպում՝ նկարագրելու 21-րդ դարի աշխարհը, որտեղ ֆիզիկական և թվային տարածությունները զուգահեռաբար գոյություն ունեն։

Արդեն 1990-ականների կեսերին տեխնիկական բուհերի ուսանողները ստեղծեցին առաջին պարզունակ մետավերսները։ Ներկառուցված պատուհաններով տասնյակ կայքեր, որոնց մեջ սուզվելով, դուք կարող եք թափառել պարզ 3D աշխարհում՝ երկրաչափական ձևերի լանդշաֆտով: Դրանք գրվել են VRML ծրագրավորման նոր լեզվով։

Այնուամենայնիվ, բոլոր մետավերսների «նախապապը» կոչվում է Երկրորդ կյանք խաղ: Դա իրական կյանքի սիմուլյատոր էր սոցիալական ցանցի տարրերով և իրական փողով գնված ներքին արժույթով:

Ֆանտաստիկ գաղափարից՝ մինչև մետավերս մրցավազք

Հիմնական որոնման հարցումներում մետավերսների գաղափարը բերեց Մարկ Ցուկերբերգը: 2021 թվականի հուլիսին նա հայտարարեց իր սեփական առցանց գալակտիկայի գործարկման մասին և հայտարարեց հատուկ VR ականջակալի մասին: Գաջեթն ի վիճակի է աչքով կապ պահպանել այլ թվային ավատարների հետ և փոխանցել օգտատերերի էմոցիաները՝ օգտագործելով դեմքի արտահայտությունների հետքեր:

Նույն տարի մրցավազքի մեջ մտավ Microsoft-ը։ Ընկերությունը ներկայացրել է Mesh համագործակցության տարածքը։ Դրանում մարդիկ ստանում են հոլոգրամների տեսք և շփվում թվային առարկաների հետ՝ սեփական տների ինտերիերի ֆոնին:

Google-ը և Apple-ն արդեն մշակում են իրենց սեփական մետավերսանտները: Bloomberg-ը կանխատեսում է, որ մետավերսի շուկան մինչև 2024 թվականը կաճի մինչև 800 միլիարդ դոլար:

Մետավերսի առավելությունները

Metaverses-ը արդյունավետ գործիք է կրթության համար: Դուք կարող եք ներկա գտնվել աշխարհի լավագույն համալսարանների դասախոսություններին, կազմակերպել դասընթացներ անվտանգ միջավայրում: Մեթյու Բոլը կարծում է, որ վիրտուալ տարածքների զարգացումը կբերի աշխատաշուկայի փոփոխության՝ կապված նոր մասնագիտությունների ի հայտ գալու հետ։

Մետավերսները նաև նոր հնարավորություններ են զվարճանքի աշխարհի համար: Նախատիպը Fortnite խաղն է, որը թողարկվել է 2017թվականին։ Խաղի ներսում խաղացողները կարող էին միասին գնալ Արիանա Գրանդեի կամ Թրևիս Սքոթի համերգներին։

Մետավերսը նույնպես գումար վաստակելու այլընտրանքային միջոց է։ Կիբեր հարթակը Decentraland-ն արդեն առաջարկում է գնել վիրտուալ հող և պիքսելների այս կտորի վրա կառուցել ձեր սեփական NFT արվեստը վաճառող սրահ կամ ավատարների համար հագուստի վիրտուալ խանութ:

Մետավերսի թերությունները

Ամենահայտնի մետավերսի քննադատը Իլոն Մասկն է։ Ձեռնարկատերը շփոթված է VR սաղավարտներ կրելու անհրաժեշտությունից և չի տեսնում հենց վիրտուալ կյանքի հայեցակարգի կիրառելիությունը։

Էթիկական թերությունները ներառում են վիրավորանքները, ոտնձգությունները և թունավոր վարքի այլ օրինակներ: Նաև մետավերսները կարող են դրախտ դառնալ կիբերհանցագործների համար: Կրիպտոարժույթի և օգտատերերի անձնական ու կենսաչափական տեղեկատվության գողության ռիսկերը մեծ են։

Օրենքը դեռ չի կարգավորում թվային աշխարհների աշխատանքը։ Մշակողները ենթադրում են, որ որոշ գործառույթներ կընկնեն արհեստական ​​ինտելեկտի ուսերին։

Ի՞նչ է ստացվում

Չնայած առկա դժվարություններին, կորպորացիաները կարծում են, որ մետավերսանտը ոչ միայն շուկայավարման արտադրանք է, այլ տեխնոլոգիան և ամբողջ աշխարհը նոր մակարդակի հասցնելու իրական հնարավորություն:

Սիրարփի Աղաբաբյան

168.am